Äiti ja lapsi kävelevät käsi kädessä kalliolla metsämaisemassa.

Tietoa vierailijoille koronaviruspandemian vaikutuksista Espoossa

(Päivitetty 18.10.)

Terveystietoa vierailijoille

Jos vierailija kokee äkillisen hengitystieinfektion oireita kuten kuumetta, yskää ja hengenahdistusta ja/ tai hänellä on syytä epäillä altistuneensa koronavirukselle, on lääketieteellistä neuvoa syytä kysyä viipymättä.

Vierailijoita kehotetaan ottamaan ensin puhelimitse yhteyttä Päivystysapuun numeroon 116 117.

Terveystietoa espoolaisille

Espoon kaupungin sivuilta löytyy kattavasti tietoa ja ohjeita, miten toimia koronaviruspandemian aikana. Sivuilta löytyy myös tietoa pandemian vaikutuksista Espoon palveluihin.

Tapahtumat ja palvelut Espoossa (päivitetty 18.10.)

1.10.2021 alkaen Suomessa ei ole aluehallintoviraston määräämiä kokoontumisrajoituksia. Visit Espoon tapahtumakalenterista löydäkint aiankohtaiset tapahtumat ja menot. Suosittelemme kuitenkin vierailemaan aina tapahtumien omilla sivuilla ja tarkistamaan mahdolliset muutokset. Kulttuuriespoo.fi -sivuilta löydät tietoa Espoon kulttuuritapahtumista ja espoolaisista kulttuuritoimijoista.

Visitespoo.fi:n tiedot palveluntarjoajien aukioloajoista eivät välttämättä ole täysin ajan tasalla. Suosittelemme vierailemaan tahojen omilla verkkosivuilla.

Matkailuneuvonta

Matkailuneuvontamme palvelee sähköisesti sekä puhelimitse. Voit olla yhteydessä puhelimitse soittamalla, tekstiviestillä tai WhatsAppin kautta. Numero +358 (0)43 824 6866 vastaa klo 10-15. Vaihtoehtoisesti yhteyttä voit ottaa sähköpostitse visit@espoo.fi tai Facebookissa sivujemme Visit Espoo kautta.

Espoon kaupungin asiointipisteet palvelevat Espoon keskuksessa, Tapiolassa, Matinkylässä, Kalajärvellä, Leppävaarassa sekä Espoonlahdessa. Asiointipisteiden ajankohtaiset aukioloajat ovat Espoon nettisivuilla.

Helsingin matkailuneuvontapisteet ovat avoinna. Sähköiset palvelukanavat ovat myös avoinna päivittäin klo 9-16.
Puhelinpalvelu: 09 3101 3300
E-mail: Helsinki.touristinfo@hel.fi
Chat: palvelu avoinna myhelsinki.fi -sivulla.

Ravintolarajoitukset 15.10.2021 alkaen

Vaihtoehtona rajoituksille ravintolat voivat edellyttää asiakkailtaan koronapassin käyttöä.
Koronapassina toimii EU:n koronatodistus, jonka saa Omakannasta tai tarvittaessa paperisena versiona terveydenhuollosta.

Koronapassi | STM
Koronapassi | kanta.fi
Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia koronapassista toiminnanharjoittajille | avi.fi

Liikkuminen Espoossa (päivitetty 18.10.)

Kotimaassa voi matkailla, kun noudattaa koronavirukseen liittyviä terveys- ja turvallisuusohjeita. Kaikkea matkustamista tulee välttää sairaana. Matkan aikana tulee muistaa huolehtia hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Kaikissa julkisissa tiloissa suositellaan käytettäväksi kasvomaskeja.

Kasvomaskin käyttäminen on pakollista HSL:n joukkoliikenteessä 13.3.2021 alkaen kaikille 12 vuotta täyttäneille matkustajille, jos maskin käytölle ei ole terveydellistä estettä. Lisätietoa HSL:n sivuilta: https://www.hsl.fi/korona

Matkailuyritysten tulee kiinnittää erityistä huomiota siivoukseen, varautumissuunnitteluun ja henkilökunnan kouluttamiseen.

Päivittyviä uutisia